#SamenVoorBegrip

#OnzichtbareGevolgen

Samen met de Hersenstichting vragen wij aandacht voor de onzichtbare gevolgen van een hersenaandoening. Zowel tijdens onze netwerkbijeenkomst NAH & MS op 15 juni als  tijdens het teamuitje van ZMBR op 22 juni vroegen wij de aanwezigen om in actie te komen en op de foto te gaan met ‘het lintje’.

Denk je eens in dat je niet éven naar de supermarkt kan, omdat de kleinste inspanning je oververmoeid maakt. Dat een gezellig avondje uit eten jou een overdosis aan prikkels geeft. Denk je eens in wat de impact hiervan is op jóuw leven. Dat je dagelijks onbegrip ervaart omdat de gevolgen van jouw hersenaandoening onzichtbaar zijn.

Niet vanzelfsprekend

Voor ruim 4 miljoen Nederlanders is dit vaak een dagelijkse realiteit. Ze moeten leven met de onzichtbare gevolgen van hun hersenaandoening, zoals overprikkeling of vermoeidheid. Alledaagse dingen zoals werken, een wandeling maken, boodschappen doen, naar een café of restaurant gaan of een uitstapje maken, zijn niet altijd vanzelfsprekend.

Campagne

De Hersenstichting voert van mei tot en met juli campagne. Ze vragen aandacht voor de ruim 4 miljoen Nederlanders met een hersenaandoening. Dat doen ze samen met bekende Nederlanders, hun supporters én ambassadeurs. Samen zorgen we voor meer erkenning en begrip voor iedereen die dagelijks moet leven met de impact van een hersenaandoening én de vaak onzichtbare gevolgen hiervan.  Daar dragen we als ZMBR en Hersenletselnetwerk Midden-Brabant graag ons steentje aan bij!